Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

MAXIM-ZDR® z.s.

Menu

Prostorový dům s prvky pro rozvoj motoriky

Kód produktu
8,0201,0007
Dostupnost
Dostupné/k objednání

7 900 Kč (6 529 Kč bez DPH)

Informace o produktu

Prostorový didaktický domeček.

Konstrukční řešení domečku bylo vyvíjeno tak, aby v obytném prostoru nepřekážel. Pro snadnou manipulaci je pevná konstrukce z plastu pouze v části střechy, která je zavěšena u stropu za pomocí popruhů s karabinami. Pevná střecha udrží tvar domku a přitom není pevnou konstrukcí omezující v prostoru. Úctyhodné rozměry s celkovou výškou 140 – 160cm a půdorysem  cca 80×100cm jsou funkční hračkou pro děti do deseti let. V případě, kdy domeček potřebujeme uskladnit, jednoduchou manipulací za pomocí skryté podložky v oblasti došek na stěně s okny, rozepneme uzávěr a u stropu nám zůstane viset pouze střecha v s výškou 60cm a půdorysem cca 80×100cm.

více

Edukačně didaktická část řešení domečku je určena dětem od tří let, kdy je vhodné dítěti ve zvýšené míře pravidelně nabízet činnost rozvíjející hrubou a jemnou motoriku. Základní pohyby při psaní a kreslení vycházejí z hrubé motoriky, z pohybu velkých kloubů. Mějme na paměti, že z rozvoje hrubé motoriky vychází rozvoj jemné motoriky, z té pak rozvoj grafomotoriky.

Pro rozvoj hrubé motoriky jsou vhodné hry, jako je lezení, podlézání a jiné, což prostorový domeček nabízí. Na jedné z kratších stěn domečku, jsou umístěny dveře. Na delší stěně jsou dvě okýnka se záclonkami a okenicemi, které je nutno zarolovat a zavázat šňůrkou. Zde se pohybujeme již v oblasti rozvoje jemné motoriky, které napomáhají každodenní činnosti, sebeobsluha, manipulační a rukodělné činnosti. Veškeré činnosti vykonávané dítětem by měly mít pro dítě smysl, zvláště v předškolním období je dítě připraveno učit se za pomoci nápodoby dospělých a takovou hru mu můžeme poskytnout prostřednictvím prostorového domečku. Rolování okenice a následné zavazování bude jistě z počátku pro dítě náročné nic méně silně motivující.  

Třetí a čtvrtá strana prostorového domečku je tématicko-didaktická.                                                                     ­Druhá delší stěna domku nabízí aplikované téma rybníku s vrbou, vodními rostlinami, rybky nejrůznějších tvarů a barev, různých materiálů a odlišných výplní. Rákosem, který lze na ploše stěny provlékat, rozvíjíme jemnou motoriku a koordinaci pohybu. Dále leknín, vodní živočichy, jako například: raka, mloka, žábu, šneka atd.. Uvedené didaktické prvky jsou vyrobeny v pestré barevné škále základních barev, za použití různých textilních materiálů a odlišných vyplní.  Čápa je nutno nejen za vodní rostliny zastrčit, ale také připnout připínáčkem k podložce. Hra dítěte s tématem rybníka, zpracovaného výše popsaným způsobem, rozvíjí jemnou motoriku. Děti se učí základní barvy, naučí se rozlišovat hladké/drsné, měkké/tvrdé. „Práce“ s tématem, kdy dítě stojí a zastrkává, vkládá a připíná předměty ve stoje na svislou podložku, která nemá pevný podklad, vyžaduje koncentraci dítěte, dochází k uvolnění ruky ovlivněním celkové koordinace pohybů, zapojením jednotlivých kloubů a svalových skupin.  Pohyb vychází z ramenního kloubu až po koordinaci jemných pohybů při práci s rybkami a živočichy.

Čtvrtá strana prostorového domečku je tématicko-didaktická. Kratší stěna domku nabízí aplikované téma stromu s didaktickým ovocem (jablka, hrušky), s květy a listy, které mohou děti „lepit“ za pomocí suchého zipu na určitých místech, které musí za pomocí hmatu indetifikovat. Ovoce zavěšují na knoflíčky. Larva připevněná ke šňůrce se zázračně promění v motýla po rozepnutí zipu.

 Je velice důležité naučit dítě uvědomovat si a ovlivňovat svalové napětí a uvolnění. Jedna z velice účinných metod nácviku práce se záměrným uvolněním a napětím je motivace „hadráčkem“.

Věříme, že jsme poskytli interaktivní, didaktickou pomůcku pro práci s dětmi, určenou pro všechny kreativní pedagogy i rodiče. Vždyť, kdo si hraje, nezlobí a pokud se hrou dítě také učí novým dovednostem, máme splněno v duchu učení Komenského.

Garant této sekce

Mgr. Renáta Filatova Speciální pedagožka, prezidentka ISNA-MSE v ČR a SR, odborná garantka akreditovaných vzdělávacích programů a supervizorka konceptu Snoezelen-MSE v ČR a SR. Je členkou patnácti členné rady odborníků z celého světa, kteří tvoří výkonnou radu ISNA-MSE.org.

Komentáře

Barra 7. 5. 2014 09:39
Domeček máme doma. Je skvělý, protože má konstrukci jen ve střeše, takže se děti při hře nezraní. Údržba je v pohodě, dá se celý hodit do pračky a ještě vlhký zase pověsit.
Vložit komentář