Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

MAXIM-ZDR® z.s.

Menu

Prostorový dům s prvky pro rozvoj motoriky

Kód produktu
8,0201,0007
Dostupnost
Dostupné/k objednání

7 900 Kč (6 529 Kč bez DPH)

Informace o produktu

Prostorový didaktický domeček.

Konstrukční řešení domečku bylo vyvíjeno tak, aby v obytném prostoru nepřekážel. Pro snadnou manipulaci je pevná konstrukce z plastu pouze v části střechy, která je zavěšena u stropu za pomocí popruhů s karabinami. Pevná střecha udrží tvar domku a přitom není pevnou konstrukcí omezující v prostoru. Úctyhodné rozměry s celkovou výškou 160cm a půdorysem  80×100cm jsou funkční hračkou pro děti do deseti let. V případě, kdy domeček potřebujeme uskladnit, jednoduchou manipulací za pomocí skryté podložky v oblasti došek na stěně s okny, skryjeme spodní část domku do střechy a u stropu nám zůstane viset pouze střecha v s výškou 60cm a půdorysem 80×100cm.

více

Edukačně didaktická část řešení domečku je určena dětem od tří let, kdy je vhodné dítěti ve zvýšené míře pravidelně nabízet činnost rozvíjející hrubou a jemnou motoriku. Základní pohyby při psaní a kreslení vycházejí z hrubé motoriky, z pohybu velkých kloubů. Mějme na paměti, že z rozvoje hrubé motoriky vychází rozvoj jemné motoriky, z té pak rozvoj grafomotoriky.

Pro rozvoj hrubé motoriky jsou vhodné hry, jako je lezení, podlézání a jiné, což prostorový domeček nabízí. Na jedné z kratších stěn domečku, jsou umístěny dveře. Na delší stěně jsou dvě okýnka se záclonkami a okenicemi, které je nutno zarolovat a zavázat šňůrkou. Zde se pohybujeme již v oblasti rozvoje jemné motoriky, které napomáhají každodenní činnosti, sebeobsluha, manipulační a rukodělné činnosti. Veškeré činnosti vykonávané dítětem by měly mít pro dítě smysl, zvláště v předškolním období je dítě připraveno učit se za pomoci nápodoby dospělých a takovou hru mu můžeme poskytnout prostřednictvím prostorového domečku. Rolování okenice a následné zavazování bude jistě z počátku pro dítě náročné nic méně silně motivující.  

Třetí a čtvrtá strana prostorového domečku je tématicko-didaktická.                                                                     ­Druhá delší stěna domku nabízí aplikované téma rybníku s vrbou, vodními rostlinami, za které mohou zastrčit variabilně rybky nejrůznějších tvarů a barev, různých materiálů a odlišných výplní. Rákosem, který lze na ploše stěny provlékat, rozvíjíme jemnou motoriku a koordinaci pohybu. Dále lekníny, do kterých mohou děti vkládat vodní živočichy, jako například: raka, mloka, žábu, šneka a vážku. Uvedené didaktické prvky jsou vyrobeny v pestré barevné škále základních barev, za použití různých textilních materiálů a odlišných vyplní.  Čápa je nutno nejen za vodní rostliny zastrčit, ale také připnout připínáčkem k podložce. Hra dítěte s tématem rybníka, zpracovaného výše popsaným způsobem, rozvíjí jemnou motoriku. Děti se učí základní barvy, naučí se rozlišovat hladké/drsné, měkké/tvrdé. „Práce“ s tématem, kdy dítě stojí a zastrkává, vkládá a připíná předměty ve stoje na svislou podložku, která nemá pevný podklad, vyžaduje koncentraci dítěte, dochází k uvolnění ruky ovlivněním celkové koordinace pohybů, zapojením jednotlivých kloubů a svalových skupin.  Pohyb vychází z ramenního kloubu až po koordinaci jemných pohybů při práci s rybkami a živočichy.

Čtvrtá strana prostorového domečku je tématicko-didaktická.                                                                                  Kratší stěna domku nabízí aplikované téma stromu s didaktickým ovocem (jablka, hrušky), s květy a listy, které mohou děti „lepit“ za pomocí suchého zipu na určitých místech, které musí za pomocí hmatu indetifikovat. Ovoce zavěšují na knoflíčky. Larva připevněná ke šňůrce se zázračně promění v motýla po rozepnutí zipu.

 Střecha prostorového domečku obsahuje odnímatelné došky, které jsou ke střeše přichyceny za pomoci suchého zipu, dítě se musí trefit do přesně vymezeného prostoru. Za komínem sedí hadrová kočka. Je velice důležité naučit dítě uvědomovat si a ovlivňovat svalové napětí a uvolnění. Jedna z velice účinných metod nácviku práce se záměrným uvolněním a napětím je motivace „hadráčkem“. Pro motivaci je vhodné použít hadrovou kočku s měkkými končetinami. Dítěti na hračce ukážeme volné končetiny. Můžeme zkoušet, že pokud, ruku, nohu nadzvedneme, sama se spustí k zemi, jako u hadrové kočky.

Věříme, že jsme poskytli interaktivní, didaktickou pomůcku pro práci s dětmi, určenou pro všechny kreativní pedagogy i rodiče. Vždyť, kdo si hraje, nezlobí a pokud se hrou dítě také učí novým dovednostem, máme splněno v duchu učení Komenského.

Garant této sekce

Bc. Renáta Filatova Speciální pedagožka, prezidentka ISNA-MSE v ČR a SR, odborná garantka akreditovaných vzdělávacích programů a supervizorka konceptu Snoezelen-MSE v ČR a SR. Je členkou patnácti členné rady odborníků z celého světa, kteří tvoří výkonnou radu ISNA-MSE.org.

Komentáře

Barra 7. 5. 2014 09:39
Domeček máme doma. Je skvělý, protože má konstrukci jen ve střeše, takže se děti při hře nezraní. Údržba je v pohodě, dá se celý hodit do pračky a ještě vlhký zase pověsit.
Vložit komentář